Jeśli chcemy mieć dobrą pozycję w Google, ale nie masz zbyt wiele środków, żeby zatrudnić firmę, która robi pozycjonowanie strony jak samemu oraz nie możesz zainwestować w reklamę, to jak się okazuje możesz zrobić to samodzielnie, a przynajmniej do jakiegoś stopnia. Poznamy obecnie 4 cenne darmowe narzędzia, dzięki którym dowiesz się, jak możesz ulepszyć swoją stronę.
Google Search Console
Pierwsze narzędzie, które musisz uwzględnić to Google Search Console. Właśnie tutaj możesz przyjrzeć się dokładnie temu, co dzieje się z twoją witryną i gdzie twoja witryna uzyskuje duży ruch. Jest to narzędzie, które pozwala na lepsze pozycjonowanie naszej strony https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-bialystok/. Kiedy więc podepniesz swoją stronę do Google Search Console, możesz dostrzec, na które słowa kluczowe uzyskujesz jak najlepsze wyniki, czyli na które słowa kluczowe twoja strona reaguje wzmożonym ruchem. Twoje zadanie polega na tym, aby właśnie znaleźć tutaj takie słowa kluczowe, a następnie z wykorzystaniem tych słów kluczowych, powinieneś stworzyć kontent, który sprawi, że strona będzie się wyświetlała wysoko w Google. To jest narzędzie, które pozwala na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Wild Moose. To jednak nie wszystko, ponieważ mamy możliwość przejrzenia wielu podobnych słów kluczowych, które odnoszą się do tej samej strony i czasami, jak w tytule czy też opisie użyjemy tych dodatkowych słów, to również poprawimy pozycje naszej strony.
Sprawdź, czy opis strony jest prawidłowy
Opis w katalogach stron internetowych jest również istotny podobnie jak opis w metadescription. Jeśli opisy te nie będą prawidłowe, to w wyszukiwarce Google nasza strona będzie wyszukiwana przez osoby, których ona nie interesuje, a osoby, które byłyby zainteresowane, nie zobaczą naszej strony. W takiej sytuacji nawet największy wysiłek włożony w pozycjonowanie nie będzie wiele wart.
Stworzenie dobrego kontentu
Dobry kontent jest to najważniejsza cecha dobrego pozycjonowania strony https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-bielsko-biala/ internetowej. Pytanie jest jednak takie, skąd wziąć dobry kontent. Pierwszym i najłatwiejszym sposobem jest zatrudnienie firmy, która pod wskazane słowa kluczowe przygotuje nam kampanię. W toku tej kampanii stworzonych zostanie również sporo tekstów, które zostaną umieszczone na naszej stronie. Co, jeśli jednak nie stać nas na firmę pozycjonerską? Inne rozwiązanie to zlecenie stworzenia artykułów przez freelancerów, którzy zajmują się copywritingiem. Możemy zrobić to, zawierając umowę bezpośrednio z takim copywriterem, lub za pośrednictwem portali, w których zamieszczamy ogłoszenie z opisem tekstów, jakich potrzebujemy.
Czasem jednak nawet takie zabiegi są dla nas zbyt drogie. Nie pozostaje nam w takiej sytuacji nic innego, jak napisać własne artykuły pod wybrane przez nas frazy kluczowe. W sumie nie powinno być to nic trudnego, szczególnie jeżeli zajmujemy się samodzielnie biznesem, to powinniśmy w danym temacie mieć wiele do powiedzenia. Najlepiej jest oczywiście artykuły wysokiej treści, których umieścimy dużo. Te artykuły niekoniecznie muszą się różnić zdecydowanie między sobą. Dla przykładu możemy napisać dwa lub trzy artykuły w zasadzie na ten sam temat, ale muszą one różnić się one między sobą na przykład pod kątem kompozycji. Muszą być, innymi słowy, unikalne, po to, aby Google nie wykrywał plagiatów, ponieważ plagiaty artykułów są traktowane podejrzliwie przez algorytmy i stronie prędzej zaszkodzą one niż pomogą.
Skąd brać inspirację?
Inspirację oraz pomysły możemy brać oczywiście z wielu źródeł. Do tych źródeł zaliczyć możemy na przykład prasę, artykuły na portalach branżowych oraz strony czy blogi konkurencji. Pole do czerpania pomysłów mamy naprawdę szerokie. Pamiętać musimy, aby nie kopiować treści, którymi się inspirujemy. Zawsze przed wrzuceniem artykułu na stronę dobrze jest, aby, sprawdzić artykuł w programie wykrywającym plagiaty. Takie programy są często darmowe i nie zawsze nawet musimy je instalować na komputerze. Wiele z nich działa online. Czasem się zdarzy, że nie cały artykuł będzie plagiatem, tylko jego fragment. Wtedy poprawiamy fragment, który wymaga poprawy, wrzucamy na stronę i bierzemy się za następny tekst.
Jak wybierać strony kluczowe?
Czasem jest tak, że szukamy tylko takich słów kluczowych, aby były one jak najbardziej popularne. Możemy bardzo szybko namierzyć takie słowa kluczowe i to prościej niż można byłoby to sobie wyobrazić. Najlepiej jest w tym celu wykorzystać na przykład dwie najpopularniejsze lub jedne z najpopularniejszych stron internetowych, czyli Google i YouTube. Jeśli szukamy na przykład, jaka jest najbardziej popularna fraza związaną ze słowem rower, wystarczy wpisać rower w Google i YouTube i najwyżej wyświetloną odpowiedź zawsze będzie hasłem, które będzie obecnie najbardziej popularne i najczęściej wyszukiwane. Jeśli na przykład prowadzimy bloga rowerowego i chcemy, aby wyświetleń było dużo, a po wpisaniu rower podpowiada nam jednak ze stron „rowerek treningowy”, to najlepiej jest stworzyć wpis lub artykuł, który będzie się odnosił do rowerków treningowych trenażerów itp.
Specjalista SEO Adam Grabowski |
al. Papieża Jana Pawła II |
70-454 Szczecin |
500 405 405 |
www.adamgrabowski.guru |
Wild Moose |
al. Papieża Jana Pawła II |
70-454 Szczecin |
500 405 405 |
wildmoose.pl |