Witamina C w proszku – jak zażywać?

Witamina C w proszku - jak zażywać?

Witaminy i minerały są nam wszystkim niezbędne do życia. Nie da się nie zauważyć, że jedną z tych najważniejszych jest witamina C. Większość osób suplementuje ją w okresie zwiększonej zachorowalności na przeziębienie, bo kojarzy się ona przede wszystkim z odpornością organizmu. Okazuje się jednak, że witamina C ma do spełnienia zdecydowanie większą rolę. Jak jednak zadbać o to, aby tej ważnej witaminy nam nie zabrakło? Okazuje się, że są na to sprawdzone sposoby. Witaminę tę warto dostarczać sobie przede wszystkim wraz ze swoją dietą. Jeśli to się nie uda, należy wdrożyć suplementację. Do wyboru mamy na przykład witaminę C w tabletkach oraz witaminę C w proszku.

Co powinno znaleźć się w naszej diecie, jeśli chcemy uniknąć niedoboru witaminy C?

Witamina C powinna być dostarczana wraz z pożywieniem. To rozwiązanie jest zdecydowanie najkorzystniejsze ze wszystkich możliwych. Zdrowa dieta to dieta zróżnicowana, oparta na nieprzetworzonych produktach. Jeżeli taką prowadzimy, istnieje spore prawdopodobieństwo, że uda nam się dostarczyć właściwą ilość witaminy C. Szczególnie bogate są w nią pewne gatunki owoców oraz warzyw. Nie sposób nie zauważyć, że wyjątkowo popularnym źródłem witaminy C jest papryka oraz pomidor. Jabłka, gruszki, porzeczka czerwona i czarna także stanowią bogate źródło tej witaminy. A jak jest z popularnymi cytrusami? To z nimi przecież najwięcej osób kojarzy witaminę C. Nie sposób nie zauważyć, że witamina C znajduje się w tych owocach. Niemniej jednak, w innych owocach znajduje się większa jej ilość. Aby żywność mogła dostarczyć nam odpowiednią ilość witaminy C, dieta musi być prowadzona na co dzień. Na szczęście, większość produktów bogatych w witaminę C jest zdrowa i smaczna. 

Czy witamina C w formie proszku to dobry pomysł?

Witamina C w proszku - jak zażywać?W aptekach i drogeriach znajdziemy naprawdę bardzo wiele różnego rodzaju suplementów na bazie witaminy C. Nie sposób nie zauważyć, że dość popularna jest witamina C w formie tabletek, zarówno małych, jak i dużych. Nie da się ukryć, że witamina C w formie proszku także jest popularna. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że stanowi ona najlepsze rozwiązanie dla ludzi, którzy nie łykają suplementów w formie tabletek z obawy przed zadławieniem się. Witamina C w proszku może być także doskonałym rozwiązaniem dla dzieci. Dzieci także nie przepadają bowiem za łykaniem tabletek. Nie da się nie zauważyć, że dzięki witaminie C możliwe staje się wzmocnienie odporności całego organizmu oraz poprawa jego funkcjonowania. Jak jednak stosować witaminę C w formie proszku? Okazuje się, że witamina C w formie proszku powinna być stosowana zgodnie z zaleceniami producenta. Zazwyczaj znajdują się one na opakowaniu konkretnego produktu. Nie da się nie zauważyć, że witamina C w formie proszku wymaga rozpuszczenia w jakimś płynie. Nie musi być to zwyczajna woda, choć najlepiej, aby była to właśnie ona. Jeżeli podajemy witaminę C dziecku, równie dobrze możemy rozpuścić proszek w jakimś soku. Jak jednak zaznaczono wyżej, najlepszym z możliwych rozwiązań będzie bez wątpienia witamina C rozpuszczalna w wodzie. Witamina C w formie proszku powinna być stosowana systematycznie. W przeciwnym bowiem razie, istnieje spore prawdopodobieństwo tego, że witamina C nie będzie skuteczna.

Do czego witamina C jest nam niezbędna i czym grozi jej niedobór?

Jak już zaznaczono wyżej, witaminę C, podobnie jak witaminę B,  można dostarczyć sobie wraz z pożywieniem i suplementacją. Nie sposób nie zauważyć, że suplementacja sprawdzi się jedynie w pewnych przypadkach. Warto byłoby zdawać sobie sprawę także z tego, dlaczego witamina C jest właściwie tak ważna. Okazuje się, że jest nam ona niezbędna dla zachowania prawidłowej odporności organizmu. To jednak nie wszystko. Witamina ta wzmacnia również ściany naszych naczyń krwionośnych, zapobiegając ich pękaniu. To dobra wiadomość dla osób posiadających cerę płytko unaczynioną, ze skłonnością do pojawiania się rumienia. Dobrze byłoby mieć świadomość tego, że niedobór witaminy C zwiększa prawdopodobieństwo zachorowania na infekcje. Ponadto, nieodpowiedni poziom witaminy C może skutkować krwawieniami, szkorbutem oraz problemami z przedwczesnym pojawianiem się zmarszczek. 

O czym jeszcze warto pamiętać?

Jak już wspomniano wyżej, witaminę C można z powodzeniem dostarczać sobie wraz z pożywieniem. Niestety, nie zawsze będzie to możliwe. W niektórych przypadkach konieczna staje się suplementacja. Skąd jednak mamy wiedzieć, czy suplementacja jest konieczna w naszym przypadku? Okazuje się, że suplementacja witaminy C może zostać wdrożona w wielu sytuacjach. Na pewno warto byłoby zatroszczyć się o suplementację w miesiącach jesiennych oraz zimowych. Ponadto, witamina C powinna być suplementowana, jeżeli nasza cera jest krucha i płytko unaczyniona. Wreszcie, warto byłoby zastanowić się nad tym, aby suplementować witaminę C w przypadku kruchości włosów oraz paznokci. Nie da się nie zauważyć, że witamina C może się okazać nieodzowna w przypadku jakiegoś schorzenia. Zwiększa ona bowiem odporność organizmu i przyspiesza proces zdrowienia. 

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Zdrowie